Pitanja i odgovori
Vi pitate, mi odgovaramo
-
Zašto dolazi do zamućenja vode i kako se rješava taj problem?
U slučajevima kvarova, puknuća dolazi do pojave zamućene i obojene vode. Ona je također posljedica neispravnih i starih internih instalacija. Problem rješavamo redovitim ispiranjem cjevovoda te ispiranjem po svakoj dojavi korisnika o primjećenoj zamućenoj vodi. Nakon svakog ispiranja, na krajnjim dijelovima mreže, tj. hidrantima uzimamo uzorak vode koji se potom analizira u ovlaštenom laboratoriju naše tvrtke.
-
Zašto je voda ponekad bijele boje?
Pojava bijele vode uzrokovana je zarobljenim zrakom u cijevima. Takva je voda u potpunosti zdravstveno ispravna za piće
-
Kolika je cijena kubika vode u Karlovcu ?
Cijena kubika vode iznosi 3,98 kn. Više o cijenama pogledajte u Cjenik vodnih usluga
-
Što znače pojedine stavke na računu za vodne usluge?
Cijena svake pojedine vodne usluge- vodoopskrbe, odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda sastoji se od fiksnog i varijabilnog dijela, što je propisano Zakonom o vodama i Uredbom o najnižoj osnovnoj cijeni vodnih usluga i vrsti troškova koje cijena vodnih usluga pokriva
Fiksni dio cijene vodnih usluga služi pokriću troškova koji ne ovise o količini isporučenih vodnih usluga, a nastaju kao posljedica priključenja nekretnine na komunalne vodne građevine, i to troškova: očitanja vodomjera, obrade očitanih podataka te izrade i dostave računa korisnicima vodnih usluga, umjeravanja i servisiranja vodomjera sukladno važećim propisima, tekućeg i investicijskog održavanja priključka nekretnine na komunalne vodne građevine vodoopskrbe i/ili odvodnje, redovitog održavanja funkcionalne ispravnosti komunalnih vodnih građevina za isporuku vodnih usluga, ispitivanja i održavanja zdravstvene ispravnosti vode za piće.
Fiksni dio najniže osnovne cijene vodnih usluga obračunava se mjesečno.Fiksni dio najniže osnovne cijene vodnih usluga obračunava se mjesečno.
Varijabilni dio cijene vodnih usluga obračunava se temeljem isporučene količine vode.
Pored cijene vodnih usluga plaćaju se i određene naknade: naknada za razvoj koja je prihod Vodovoda i kanalizacije, a služi za sufinanciranje projekata ; naknada za zaštitu i korištenje vode prihodi su Hrvatskih voda, a propisuje ih Zakon o financiranju vodnog gospodarstva.
-
Kako se vrši obračun potrošnje vode?
Količina pružene usluge opskrbe pitkom vodom utvrđuje se vodomjerom. Cijena usluge obračunava se prema očitanoj potrošnji m3 vode.
Isporučena voda za svaki stan u zgradama za koje su lokacijske dozvole izdane prije 01. siječnja 2000. godine, obračunava se na način da se očitana potrošnja glavnog vodomjera raspoređuje na Korisnike prema broju prijavljenih osoba kod svakog korisnika.
Više o ovoj temi pogledajte u dokumentu Opći i tehnički uvjeti isporuke vodnih usluga( članak 13)
-
Koja je cijena pražnjenja septičkih jama i koliko često to treba raditi?
Cijena usluge pražnjenja i odvoza sadržaja iz sabirnih septičkih jama ovisi o prostornoj udaljenosti korisnika. Cijene su dostupne OVDJE. Vlasnik nekretnine dužan je voditi brigu o redovitom pražnjenju jama, sukladno Odluci o odvodnji otpadnih voda na području aglomeracije Karlovac-Duga Resa. To može biti jednom godišnje ili više puta, ovisno o potrebama.
-
Kako mogu naručiti čišćenje septičke jame?
Fizičke osobe
uplatom iznosa za traženu uslugu na blagajni Vodovoda i kanalizacije d.o.o. Karlovac ( Gažanski trg 8, prizemlje, soba 14)
Pravne osobe:
- putem narudžbenice
- putem godišnjeg Ugovora za obavljanje komunalnih usluga
Za sve potrebne informacije kontaktirajte naš Odjel za odnose s korisnicima na 047 649 128 -
Što je sekundarni vodomjer?
To je vodomjer za zasebnu cjelinu( npr. stan) ugrađen u internu vodovodnu instalaciju zgrade, smješten u zajedničkoj prostoriji zgrade, dostupan za očitanje Isporučitelju( našoj tvrtki) i vlasništvo je Isporučitelja vodnih usluga
-
Što je interni vodomjer?
To je vodomjer za zasebnu cjelinu ili dio cjeline, ugrađen unutra ili izvan zasebne cjeline. Vlasništvo je vlasnika zasebne cjeline.
-
Što je vodomjerno okno i tko ga je dužan održavati?
Vodomjerno okno dio je vodoopskrbne mreže u kojem se nalazi zaporni uređaj i vodomjer, a održava ga vlasnik ili drugi zakonski posjednik građevine ili druge nekretnine koja se priključuje.
-
Koji je postupak priključenja na sustav javne vodoopskrbe /odvodnje?
Vlasnik ili drugi zakoniti posjednik dužan je priključiti svoj objekt na komunalne vodne građevineVlasnik ili drugi zakoniti posjednik dužan je priključiti svoj objekt na komunalne vodne građevine
- Zahtjev za priključenje na sustav vodoopskrbe ( možete ga preuzeti ovdje ili u našem Odjelu za odnose s korisnicima; popunjeni obrazac uz vlastoručni potpis dostavljate nama)
- Zahtjev za priključenje na sustav odvodnje ( možete ga preuzeti ovdje ili u našem Odjelu za odnose s korisnicima; popunjeni obrazac uz vlastoručni potpis dostavljate nama)
- dokaz o vlasništvu građevine( ne stariji od 3 mjeseca)
- Kopija katastarskog plana odnosno čestice ( ne stariji od 3 mjeseca)
- Potpisivanje Ugovora
-
Koji je postupak ugradnje internih vodomjera?
Ova tematika uređena je Općim i tehničkim uvjetima isporuke vodnih usluga, koji su na snazi od 16.10.2012. godine
Da bi se priznala ugradnja internih vodomjera, potrebno je dobiti više od 50% suvlasničkog udjela. Predstavnik stanara ovjerava svoj potpis kod javnog bilježnika, kojeg dostavljate u Vodovod i kanalizaciju d.o.o. Karlovac.
Kada se ugrađuju vodomjeri, mora se obavezno napraviti Zapisnik o tehnički dobro izvedenim radovima za svaki stan. Zapisnik sastavlja izvođač radova.Osim što se ugrađuju vodomjeri u stambene prostore, vodomjeri se moraju ugraditi i na mjesta zajedničke potrošnje ( podrum, veš-kuhinja, toplinska podstanica i sl.), te isto tako napraviti zapisnik o učinjenim radovima.
Potrebno je priložiti Vlasnički list od svakog vlasnika koji ugrađuje interne vodomjere ( ne stariji od 3 mjeseca ). Ukoliko vodomjere žele ugraditi korisnici koji nisu vlasnici stanova, potrebna je pisana Suglasnost vlasnika o ugradnji vodomjera.
Nakon što je sve zadovoljeno i dokumentacija dostavljena, predstavnik stanara potpisuje Ugovor o ugradnji internih vodomjera. Ukoliko se ne ugrađuju vodomjeri na daljinsko očitanje potroška vode, predstavnik stanara je dužan, temeljem Općih i tehničkih uvjeta isporuke vodnih usluga, očitavati interne vodomjere te dostavljati u elektronskom obliku tvrtki Inkasator na fakturiranje.
.
-
Što poduzeti ako dobijem obavijest o prekomjernoj potrošnji vode ?
Dodatno provjerite stanje vodomjera, jer prekomjerna potrošnja može ukazivati na puknuće vaše interne instalacije. U tom slučaju, potrebno je kvar popraviti što brže, kako biste spriječili nepotrebno istjecanje vode i dodatne troškove sanacije.
-
Kome se trebam obratiti u slučaju puknuća interne vodovodne instalacije?
Popravke internih vodovodnih instalacija ne izvodi naša tvrtka, već se morate obratiti vodoinstalateru( ukoliko živite u kući) odnosno Upravitelju (npr Inkasator) ako živite u stambenoj zgradi.